Informacja dla osób głuchych i słabosłyszących.
Podlaski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online.
Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Z usługi tłumacza języka migowego online można skorzystać poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do siedziby, gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi. Pracownik (za pośrednictwem komputera z kamerą) połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
Usługa dostępna jest w:
Od 1 kwietnia 2012 roku NFZ umożliwia obsługę klientów za pośrednictwem usług tłumacza języka migowego oraz sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych. Będzie to dotyczyło spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych, takich jak podleganie ubezpieczeniu zdrowotnemu oraz prawo do świadczeń. Szczegółowy tryb postępowania osób chcących skorzystać z tego uprawnienia określa Zarządzenie Prezesa NFZ z dnia 29 marca 2012 r.
Zgłoszenie chęci skorzystania z usług tłumacza lub sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych powinno nastąpić z trzydniowym wyprzedzeniem (poza sytuacjami nagłymi). W tym celu należy wypełnić i przesłać do Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ następujący formularz:
FORMULARZ – DOC I PDF
W przypadku wątpliwości dotyczących możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego lub sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych, prosimy o kontakt z Wydziałem Obsługi Klientów:
tel. 85 745 95 00
faks: 85 745 95 39
e-mail: kancelaria@nfz-bialystok.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta