Telefoniczna
Informacja Pacjenta:
800 190 590
  • Facebook Logo
  • Youtube Logo
  • Twitter Logo
  • Język Migowy dłonie Logo
  • Biuletyn Informacji Publicznej Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ

Dla Świadczeniodawcy

Umowa na realizację recept

Zawarcie umowy na wydawanie refundowanego leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego na receptę

  • Umowa na realizację recept zawierana jest na wniosek podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny
  • Wnioski mogą być składane w ciągu całego roku kalendarzowego
  • Składa się je oddzielnie dla każdej prowadzonej przez wnioskującego apteki/punktu aptecznego
  • Wniosek składa się w postaci:
  • elektronicznej za pośrednictwem Portalu SZOI Podlaskiego OW NFZ i/lub
  • papierowej na adres Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Białymstoku, 15-042 Białystok, ul. Pałacowa 3

Portal SZOI Podlaskiego OW NFZ

  • apteki/punkty apteczne, które nie posiadają konta w Portalu SZOI NFZ składają formularz rejestracyjny do Portalu NFZ

  • wydrukowaną i podpisaną wersję formularza rejestracyjnego należy przekazać do Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Białymstoku 15-042 Białystok, ul. Pałacowa 3
  • wydany zostaje login i hasło do Portalu SZOI Podlaskiego OW NFZ

Po zalogowaniu do Portalu SZOI podmiot:

  • uzupełnia i przekazuje Wniosek o zawarcie umowy na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na receptę
  • wniosek przygotowuje się w formie elektronicznej, a także papierowej – jeżeli dotyczy

Wniosek w formie elektronicznej

zawiera:

  1. dane identyfikacyjne podmiot prowadzący aptekę
  2. dane identyfikacyjne apteki
  3. aktualną ewidencję personelu
  1. załączniki do wniosku składanej w formie elektronicznej:
  1. a) oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązania do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku,
  2. b) wniosek w sprawie rachunku bankowego,
  3. d) oświadczenie o spełnieniu wymagań do pełnienia funkcji kierownika apteki, wraz z kopiami dokumentów uprawniających kierownika apteki do pełnienia tej funkcji, tj.:

– kierownik apteki – kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa wykonywania zawodu farmaceuty,

– kierownika punktu aptecznego – kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa wykonywania zawodu farmaceuty albo kopię dyplomu technika farmaceutycznego,

 

  1. e) kopię zezwolenia na prowadzenie apteki,
  2. f) w przypadku, gdy wnioskujący jest reprezentowany przez pełnomocnika – pełnomocnictwo upoważniające do działania w imieniu wnioskującego w zakresie obejmującym złożenie wniosku, udzielone przez wnioskującego.

Wniosek w formie elektronicznej oraz załączniki muszą być podpisane podpisem elektronicznym przez wnioskującego lub osobę uprawnioną do jego reprezentowania.

 

Wniosek w postaci papierowej

  • wniosek w formie papierowej musi być zgodny z jego formą elektroniczną,
  • załączniki do wniosku są takie same jak w przypadku wniosku w postaci elektronicznej; powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wnioskującego lub osobą uprawnioną do jego reprezentowania.

Podpisany wniosek w formie papierowej wraz z załącznikami składa się osobiście lub za pośrednictwem operatora pocztowego w:

Podlaski Oddział Wojewódzki

Narodowego Funduszu Zdrowia w Białymstoku

15-042 Białystok, ul. Pałacowa 3

 

  • złożony wniosek można:

– poprawić lub uzupełnić – oznaczenie „UZUPEŁNIENIE WNIOSKU”

– wycofać – oznaczenie „OŚWIADCZENIE O WYCOFANIU WNIOSKU”

  • złożony wniosek jest weryfikowany pod względem poprawności i kompletności
  • w przypadku wniosku niepoprawnie sporządzonego lub niekompletnego, Fundusz wzywa pisemnie do korekty lub usunięcia braków formalnych

dokumenty złożone w wyniku wezwania powinny zawierać oznaczenie: „KOREKTA WNIOSKU” lub „USUNIĘCIE BRAKÓW FORMALNYCH WNIOSKU”

  • wniosek zostaje pozytywnie rozpatrzony jeśli:
  1. forma papierowa wniosku jest zgodna z formą elektroniczną – w przypadku wniosku złożonego w formie papierowej;
  2. jest poprawnie sporządzony, tj. zawiera wszystkie wymagane dane
  3. jest kompletny, tj. zawiera wszystkie wymagane, aktualne i prawidłowo uzupełnione załączniki
  • poprawnie sporządzony i kompletny wniosek jest podstawą podpisania umowy na realizację recept.

Podpisanie umowy na realizację recept

  • przygotowywana i sporządzana zgodnie ze wzorem określonym w ogólnych warunkach umów
  • zawierana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku
  • podpisywana przez:
  1. podmiot prowadzący aptekę lub osobę upoważnioną do jego reprezentowania
  2. kierownika apteki
  3. Prezesa Funduszu lub osobę przez niego upoważnioną

Prosimy o zapoznanie się z :

  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie ogólnych warunków umów na realizację recept oraz ramowego wzoru umowy na realizacje recept (Dz.U. Nr 271, poz. 1606 ze zm.)
  • Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 3 czerwca 2022 r. w sprawie zawierania umów na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na receptę ze zm.

Kontakt z Wydziałem Gospodarki Lekami: 85 745-95-06, 85-745-95-22.